Gastvrijheidstraining

gastvrijheid serveren keuken (2)

hospitality training

In december organiseerde ik voor personeel van de Pollepleats een hospitality training. Drie avonden bespraken we alles op het gebied van etiquette, gastvrijheid, verschillende soorten gasten, allergenen, tafel dekken en horeca vaktermen.

Tussen de lessen door, werden de deelnemers gevraagd thuis aan de slag te gaan met vaardigheden oefenen, zoals met een dienblad drankjes uitserveren en met drie borden lopen.

Tijdens de laatste bijeenkomst waren er échte gasten uitgenodigd. Een week voor kerst waren alleenstaanden uit de omgeving welkom voor een gezellige avond aan een lange tafel. Sicco Rypma schreef er een column over in het Bolswards Nieuwsblad.

Het werden interessante bijeenkomsten, waar ook ruimte was voor discussie want juist in hospitality-land is er veel ruimte voor eigen initiatief om gasten op een persoonlijke manier tegemoet te treden.

De deelnemers hebben door de opgedane kennis meer zelfvertrouwen gekregen om gasten te ontvangen, hen dranken en gerechten te serveren en de gasten vervolgens weer tevreden de deur uit te laten gaan.

Iedereen kreeg naderhand een persoonlijk certificaat uitgereikt. Een mooie aanvulling op het CV van verschillende enthousiaste horeca medewerkers.

Een hospitality training is ook mogelijk voor medewerkers van andersoortige organisaties. Bijvoorbeeld balie medewerkers van recreatiebedrijven kunnen veel baat hebben bij bewustwording op het gebied van hospitality. We behandelen dan zaken als gastgerichtheid, gasten ontvangen en de effecten van non-verbale communicatie.

 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s