Over

Leuk dat je deze pagina leest!

Ik ben Wiepkje Kramer-Hoekstra en hospitality is mijn passie! Ik organiseer evenementen en ondersteun bedrijven die actief zijn in de gastvrijheidsindustrie en toeristische organisaties in Friesland met marketingadviezen en bied daarnaast hulp bij de uitvoering van allerlei werkzaamheden.

WOW
Mijn bedrijfsnaam staat voor het effect dat ik graag wil sorteren met de werkzaamheden die ik voor klanten verricht. De letters staan voor ‘Wiep Oan’t Wurk’. Ik zet graag mijn beste beentje voor om een succes te maken van jouw evenement of andere opdracht die je me geeft. Ik hou van een praktische aanpak, beide benen op de grond ; )

Opleiding
In 2005 studeerde ik af als Bachelor in Business Administration aan het instituut International Hospitality & Office Management van Stenden Hogeschool in Leeuwarden. Tijdens mijn opleiding heb ik het moduul Professional Conference Management afgerond. Ik mocht het certificaat van de VNC (Vereniging Nederlandse Congresbelangen) in ontvangst nemen.

Werkervaring
Zowel voor, tijdens als na mijn opleiding, was ik werkzaam in de horeca en het toerisme in het Noorderland – Friesland, Groningen en Drenthe.

Eerst in de rol van gastvrouw in verschillende restaurants, maar later ook als marketing medewerker bij Fryslân Marketing, office manager bij Wadlopen Pieterburen, revenue manager bij De Bonte Wever in Assen en bedrijfsleider bij de Pollepleats in Westhem. Veelal jonge bedrijven, waar nog veel pionierswerk te doen was, variërend in grootte van 5 tot 150 medewerkers. Sinds een aantal jaren run ik – samen met mijn man en ouders – B&B Ûnder de Wol. De Bed & Breakfast is gevestigd in de oude stelpboerderij waar ús beppe nog geboren is.

Hobby’s
Ik hou van Fryslân, dieren, buiten zijn, wandelen, wildplukken, suppen, voor gasten zorgen, kleinschalig en duurzaam toerisme.

Uitgangspunt
Naast mijn werkzaamheden in onze B&B, ben ik graag andere organisaties in het werkgebied horeca, toerisme en recreatie behulpzaam. Het uitgangspunt in mijn werk is altijd de gast, ook wel de ontvanger in communicatie-termen. Daar kan ik mij goed in verplaatsen door mezelf de volgende vragen te stellen:

  • Wat zou ik willen als ik in dit hotel, deze B&B of groepsaccommodatie kwam logeren? Wat zou ik op prijs stellen als ik in dit restaurant kwam dineren?
  • Waar zou ik blij van worden als ik op dit evenement zou zijn uitgenodigd?
  • Wat vind ik belangrijk als ik in deze regio zou komen fietsen, varen of wandelen?

Oprecht gastvrij
Als we de gast centraal stellen, zijn onze (re)acties altijd oprecht en zal ons bedrijf, organisatie of regio vanzelfsprekend succesvol worden. Winstgevendheid is geen doel op zich, gasttevredenheid wel en al het andere zal volgen…

wow dat wil ik ook