Een schitterende regio, dorp of stad waar van alles te beleven is. Of een prachtig bedrijf dat potentiële gasten veel te bieden heeft… Mar blikstjinder! Hoe laat je dit weten aan je toekomstige gasten, hoe krijg je een goede bezetting op die wandelpaden, stoelen en boten?
Marketingadvies & uitvoering
Laat mij je helpen op gebied van marketing; zowel voor marketingadvies als voor uitvoering van marketingactiviteiten kun je bij mij terecht. Marketing van je bedrijf of regio hoort in mijn optiek zowel offline als online plaats te vinden.
Doelgroep
We gaan het er over hebben: wie behoren er tot jouw doelgroep? En hoe kunnen we deze doelgroep bereiken?
Website
Google wil kwaliteit voor zijn bezoekers; goedwerkende, complete en up-to-date websites scoren het beste. Met het maken van zo’n website kan ik je helpen. De teksten op je site kan ik geschikt voor SEO (zoekmachine optimalisatie) maken, ik kan zorgen voor een CTA (call to action) op iedere pagina en linkbuilding voor je organiseren. Misschien wil je ook eens SEA (online adverteren) proberen? Hiervoor zou ik je willen doorverwijzen naar Rocket Digital. En vergeet vooral niet de kracht van goed beeldmateriaal, video’s en natuurlijk de inzet van social media.
Content-creatie
Content betekent letterlijk ‘inhoud’. Een goede inhoud is het halve werk; effectieve content zal je doelgroep immers activeren. Content creatie is het produceren van communicatieboodschappen. Als copywriter kan ik unieke en waardevolle content voor je schrijven. Dat kan in de vorm van een blog of een tekst voor op je website, maar net zo goed een slideshow voor een presentatie in elkaar zetten of een Facebook-poll maken.
Bloggen
Wil je eens een leuk artikel over jouw bedrijf of destinatie? Bel me en we bespreken de highlights van jouw zaak of streek. Als gast kom ik langs en onderga ik de belevenis. Daarna zal ik een prettig leesbaar artikel schrijven. Dit kun je delen op je website, op social media of een offline communicatiemiddel. Desgewenst kunnen we hier een regelmatig terugkerend blog van maken.
Persaandacht
Je bedrijf moet online en offline gevonden worden. Daarom is het ook zaak je bedrijf of bestemming bij de pers onder de aandacht te brengen. Dit kunnen we doen met behulp van het schrijven en verspreiden van persberichten en het uitnodigen van specifieke pers voor bepaalde onderwerpen.
Marketing mix
Dan zijn er nog andere ideeën om gasten te trekken. Denk aan samenwerken met andere ondernemers of instanties om win-win situaties te creëren, het maken en inzetten van routes om meer gasten naar jouw plek te trekken, het kiezen van andere verkoopkanalen waardoor je distributie verbetert of het organiseren van evenementen voor PR doeleinden. Misschien moeten we naar je prijsstrategie kijken en naar de manier waarop je prijzen presenteert.
Product & personeel
Tenslotte bestaat er een mogelijkheid dat ik je adviseer dat iets aan je product, dienst of personeel zou moeten veranderen om meer succes te behalen. Is je huisstijl aan een update toe? Hiervoor werk ik samen met een ontwerpbureau.
Direct verbeteren
Geen ellenlange rapporten, maar samen brainstormen om zo tot concrete adviezen te komen. Verbeteracties kunnen snel worden uitgevoerd. Want as de wyn draait, moat men de mûne kruie.