Hospitality

Jo wolkom fiele. Hospitality staat voor vriendelijkheid, behulpzaamheid, menselijke warmte en aandacht. Bijvoorbeeld: spontaan aanbieden een foto te maken van je gasten tijdens hun familiediner.

Als je op hospitality-vlak de verwachtingen van gasten overtreft, zal je gast zich deze ervaring herinneren en doorvertellen. Je gast wordt ambassadeur.

In praktijk zie je soms dat medewerkers door onwetendheid niet 100% op de gast gericht zijn. Het is een gemiste kans als de gastbeleving hierdoor in het gedrang komt.

Gast als noodzakelijk kwaad
In sommige organisaties merk je dat gasten of bezoekers worden gezien als het ‘noodzakelijk kwaad’. Ze worden gezien als stoorzender tijdens het (kantoor)werk, terwijl ze juist het bestaansrecht van je organisatie zijn! Dus: maak mensen vrij voor hospitality; het is echt een vak. Wat succesvolle bedrijven onderscheidt, is dat hun medewerkers op persoonlijke wijze verbinding maken met de gasten.

Automatisering & robotisering
Technologie wordt in alle bedrijfstakken steeds belangrijker. In hospitality zal de techniek in mijn beleving nooit de mens gaan vervangen, maar wél ondersteunen. Nu het werk efficiënter wordt gedaan is er méér mogelijk op gebied van personal service. Gastvrijheid is belangrijker dan ooit; het moet authentiek en oprecht zijn. Door middel van reviews zul jij – en de rest van de wereld – te weten komen wat je gasten vonden van jouw gastvrijheidsskills.

Authenticiteit
Werkelijke gastvrijheid komt vanuit het hart. Als je enthousiast bent over je werk en je omgeving, zul je dit uitstralen en overbrengen op je gast. In een tijd van mondialisering waarbij grote merken overal ter wereld vertegenwoordigd zijn, lijken veel toeristen juist behoefte te hebben aan wat couleur locale. De Friese eigenheid kan daarom heel goed ingezet worden voor hospitality doeleinden. Bedenk dat je de Friese taal, streekproducten en storytelling kunt inzetten voor jouw bedrijf of regio.

Mystery guest bezoek
Of wil je meer te weten komen over je bedrijf door het oog van de gast? Laat mij als mystery guest een bezoek aan je bedrijf brengen. Naderhand zal ik bondig rapporteren over de totaalbeleving die ik als gast ervaren heb. Dat gaat van website bekijken, reservering doen, parkeren tot aan toiletbezoek en afscheid nemen. Aan de hand hiervan zal ik concrete aanbevelingen voor verbeteringen doen.

Flexibel inzetbare gastvrijheid
Graag houd ik affiniteit met de werkvloer. Bovendien vindt ik hospitality het leukste vak dat er is! Dus ga je op vakantie? Laat je bedrijf in vertrouwde handen achter. Wil je kwaliteitscatering op je evenement? Ik ben er graag bij en neem desgewenst meubilair en attributen mee! Organiseer je een evenement waarbij je een freelance hostess nodig hebt? I’m on my way!

wow dat is handig